Реклама:
Якщо цінувати дитину лише за досягнення, які важливі для батьків, діти ніколи не зможуть відчути, що вони досить добрі та щасливі.
1. Перша, здавалося б дивна рада - відсутність порад . Поради та рекомендації нерідко обмежують батьківську інтуїтивну мудрість та впевненість у собі. За ідеєю про те, що хтось знає краще, часто стоїть тривога, недостатня впевненість у собі як батькові, що шкодить дитині. Дитині потрібні батьки, що люблять її, уважні до її внутрішнього світу, думають про її потреби, прикрощі та радощі. Тривога батьків, особливо матері-джерело дитячих проблем частіше, ніж здається.
2. Друга порада стосується конкретного прояву кохання - уваги (зовсім не обов'язково у великій кількості, головне-якісної, з ефектом повної присутності) Нехай це будуть лише пів-години, проведені з дитиною -школярем, але пів-години насичені увагою, інтересом, розумінням, а не допитом, критикою, оцінками та порівняннями з іншими дітьми.
3. Тілесний контакт також дуже важливий. Є поширена думка, що тілесні вирази любові-обійми, дружні поплескування, поцілунки особливо до 7-річного віку є необхідною умовою емоційного зростання.
4. Варто усвідомлювати необхідність постійного процесу сепарації з дитиною. Сепарація (відділення) сприяє дорослішання та емоційної зрілості. Спочатку варто задуматися про своєчасне відлучення від грудей, виділити дитині окремий простір- окрему постіль, свій куточок з іграшками або кімнату, потім подбати про м'яку адаптацію до дитячого садка, ну а пізніше, в підлітковому періоді також не забувати, що підліток повинен відокремитися від батьків , Нерідко пройшовши через період нелюбові до них та сварок. Кожен етап відділення веде до дорослішання-придбання нових навичок, способів психологічного захисту, становлення «Я»
5. Гармонійному емоційному розвитку сприяє не розлучатися без найгострішої необхідності з дитиною надовго до 3-річного віку. Розставання у ранньому віці може призвести до регресивних процесів у розвитку та поведінці.
6. Не треба лякатися моментів, коли ми не любимо дитину, а вона не любить нас. Не варто боятися дитячої агресії, заздрощів, ревнощів. Важливо помічати їх і намагатися приймати без засудження. Звертати увагу на форму їхнього вираження: «Злитися можна, але битися не можна»
7. Не варто приділяти багато уваги методикам раннього розвитку, провідний вид діяльності для дошкільника-гра, а не навчання. Навчання більшою мірою має відбуватися у відповідях на запитання «Чому?», у розмовах, спільних роздумах. Про те, чим схожі ялинка та сосна і чим вони відрізняються, наприклад. Перекіс у бік навчання пов'язаний, зазвичай, з емоційними проблемами. Також треба бути готовим відповідати на запитання дитини «Звідки я взявся? Як я народився? чесно та відкрито, відповідно до віку.
8. Найкращий спосіб навчити дитину чомусь - цікавитися нею як особистістю. Наприклад, замість того, щоб говорити: “Ти намалював чудовий малюнок. Ти справжній художник, найкраще!”, ми могли б сказати: “Мені подобаються кольори у твоїй картині. Видно, що ти малював на втіху.” Важливо замислюватись про дію своїх слів та вчинків на особистість дитини. Чи хочемо ми, щоб він ріс, працюючи заради своїх досягнень, чи здавався, усвідомлюючи, що він не найкращий?
9. Зараз дуже модно говорити про лідерство, виховувати його, тренувати Але лідерська поведінка - це ініціативність та відповідальність за свої вчинки. Часто, однією рукою вимагаючи від дитини лідерства, іншою ми її знищуємо, виявляючи зайві контроль та опіку.
10. Не потрібно всю увагу фокусувати на дитині. У такому стилі батьківства сама дитина дуже мало враховується. Занадто часто ми використовуємо дитину, щоб компенсувати якісь обмеження чи відсутність власних досягнень. Коли ми не відчуваємо задоволення від свого життя, ми надмірно асоціюємо себе зі своїми дітьми. Важливо постійно запитувати себе, чи робимо ми щось для того, щоб задовольнити їхні потреби чи свої? Чи обіймаємо ми їх, щоб дати щось чи отримати? Їхня успішність у школі важлива для нас, тому що ми стурбовані їхнім майбутнім, чи тому, що нас турбує наша успішність як батька? Якщо цінувати дитину лише за досягнення, які важливі для батьків, діти ніколи не зможуть відчути, що вони досить гарні та щасливі.
Морозова Ірина Михайлівна, дитячий психолог
Дата публікації: 02.01.2023
Публікацію перенесено на новую страницу.
Statistics: 202