Реклама:
Будь-яку матір завжди турбує питання: чи правильно розвивається її дитина, чи не буде в неї проблем у майбутньому, коли вона піде до школи, чи не варто звернутися за порадою до фахівця, «поки що не пізно»?
Ми постараємося розсіяти деякі Ваші сумніви щодо цього. Однак, пам'ятайте: діти, які стійко відстають на один віковий період, належать до групи ризику, вони повинні бути обов'язково консультовані дитячим психологом та логопедом.
Отже, до кінця 1 місяця життя здорове немовля вже реагує на спілкування з ним: перестає плакати, зосереджується на дорослому.
2 місяць характеризується посмішкою при спілкуванні, причому, в 6 тижнів це швидше буде своєрідна "ротова увага", в 8 тижнів - закономірна посмішка .
3 місяці. Спостерігається комплекс пожвавлення при спілкуванні з дорослим, "гукання".
4 місяці. З'являється перший сміх - вереск у відповідь на емоційне спілкування з дорослим, а до 16 тижнів сміх стає тривалим.
5 місяців. Дитина реагує на напрямок звуку, співає, змінюючи інтонацію голосу.
6 місяців. До цього часу у здорової дитини з'являється перший склад ба або ма. Виникає початкове розуміння зверненого мовлення: дитина прислухається до голосу дорослого, правильно реагує на інтонацію, дізнається знайомі голоси.
7 місяців. Маля вже готове до ігрової діяльності з дорослим, використовує різні голосові реакції для привернення уваги оточуючих.
8 місяців. Виникає реакція на незнайоме обличчя. Саме тоді одне із найважливіших показників розвитку мови - лепет, тобто. повторення однакових складів: ба-ба, так-так, па-па тощо. У мові використовуються звуки: п, б, м, г, до, е, а.
9 місяців. Дитина активно спілкується за допомогою жестів, з радістю грає у "ладушки".
10 місяців. На цьому етапі малюк використовує у спілкуванні як мінімум 1-2 "лепетні слова" (типу ляля, баба), зрозумілих у конкретній ситуації.
11 місяців. Використовує вже як мінімум 3 "лепетні слова", зрозумілих у конкретній ситуації.
1 рік. До цього терміну дитина, що нормально розвивається, вживає вже 3-4 "лепетні слова", розуміє окремі слова, співвідносить їх з конкретними предметами. Розуміє прості інструкції, які супроводжуються жестами ("поцілуй маму", "де тато?", "дай ручку", "не можна").
Дата публікації: 15.02.2023
Публікацію перенесено на новую страницу.
Statistics: 208